- Llet i derivats, de ¾ a 1 l.·
- Verdures crues· Verdures cuites·
- Fruita, 2 peces, procurant que una sigui rica en vitamina C.
· Cada setmana:
- Carn, de 2 a 3 vegades·
- Peix, 4 vegades·
- Ous, de 2 a 4 unitats·
- Llegum, 3 vegades·
- Patates, 4 vegades·
- Cereals, 4 vegades (pastes o arròs)
Per altra banda i referit concretament a l’objectiu nº 2, si l’escola és l’espai on l’infant ha de desenvolupar les seves capacitats i assolir aprenentatges i comportaments de convivència, el menjador escolar queda integrat dins d’aquest contexte i en ell, l’aspecte de l’educació alimentària és de gran importància en l’educació integral de l’al.lot. Segons els hàbits que adquireixi, aquests influiran positivament o negativament sobre la seva salut i la del seu entorn pròxim.
El menjador escolar ha d’oferir als infants, uns menús variats, elaborats amb productes de qualitat, predominantment frescs, en bones condicions higièniques i, a més a més, ben presentats.
Aspectes que té en compte el menú escolar d’ALCARI:
- Aspecte nutritiu: Dieta equilibrada i variada.
- Aspecte de desenvolupament sensorial: Conèixer els diferents gusts, textures, olors, colors...
- Aspecte d’adaptació: Ensenyant a l’infant a menjar de tot per capacitar la seva adaptació a les circumstàncies.
- Aspecte de temporada: A Mallorca tenim aliments molt variats que distingeixen les quatre estacions. Menjar productes de temporada vol dir menjar productes de més qualitat i a millor preu.
- Aspecte cultural: Integrar plats propis de la cuina tradicional i del calendari festiu.Tots aquests aspectes poden ajudar a que l’infant durant el seu procés maduratiu pugui aprendre a diferenciar entre: “què vol”, “què li convé” i “què hi ha” i es sapi adaptar amb facilitat a moltes circumstàncies que poden no ser del seu agrat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada